Schaamte - vervolg
Schaamte dat ik alles achter heb gelaten en niet ben gaan halen wat van mij was, uit angst voor escalatie of dat ik weer bij hem zou blijven.
Schaamte dat ik na 10 jaar relatie zijn zoon in een berichtje gedag zei, uit angst voor zijn reactie.
Schaamte dat ik berichten van hem en zijn zoon, dat hij zichzelf iets aan wilde doen, genegeerd heb om mezelf te beschermen.
Schaamte dat ik hem me heb laten omhelzen en de liefde verklaren, om hem maar zo ver te krijgen dat hij de scooter over zou schrijven op zijn naam en ik definitief alle contact kon verbreken.
Schaamte en angst toen ik een paar maanden later een vrouw contact met me opnam, die door hem in het ziekenhuis terecht was gekomen.
Schaamte dat ik ondanks alles nog steeds de neiging heb zijn goede kanten te idealiseren en moeite heb te zien dat een deel hiervan pure manipulatie was. Zijn manier van mij aan hem te binden.
Terug